Stipendit

Kaudelle 2022 luotiin uusi stipendijärjestelmä, jonka tavoitteena on kannustaa nuoria ja pääsarjan (H/D21) suunnistajia sekä myös seniorisarjalaisia hyviin suorituksiin. Stipendin voi saada kauden päätteeksi joko arvokilpailu- tai SM-menestyksestä tai Suunnistusliiton ylläpitämän Ranki-järjestelmän sijoituksen perusteella. Valinnasta Suunnistusliiton maajoukkueryhmiin saa erillisen bonuksen.

Seuran hallitus päättää vuosittain stipendien euromäärät. Stipendiä ei jaeta rahana vaan sillä voi kattaa seuraavan kauden aikana syntyviä harjoitus-, leiri-, kilpailu- ja varustekulujen kuitteja vastaan.

Stipendin voi saada, jos on seuran jäsen ja jäsenmaksu on maksettuna kuluvalle kaudelle. Stipendin käyttäminen edellyttää Tarpian Suunnan edustamista kilpailuissa seuraavalla kaudella.

Stipendien suuruudet (EUR) kaudelle 2023 on esitetty alla olevassa taulukossa.

Seniorisuunnistajien osalta noudatetaan alla olevaa palkitsemistapaa ja se kohdistetaan aina kuluvan kauden kilpailumaksuihin ko. lajissa.

MM-mitali (WMOC, WMSOC, WMMTBOC)  Kilpailumaksujen omavastuun poisto

SM-kulta          Kilpailumaksujen omavastuun poisto

SM-hopea       Kilpailumaksujen omavastuun alennus 75%

SM-pronssi     Kilpailumaksujen omavastuun alennus 50%

SM-plaketti     Kilpailumaksujen omavastuun alennus 25%

Aikuisille (19v ja sitä vanhemmat) seuran jäsenmaksun maksaneille seura maksaa kilpailumaksuja henkilökohtaisiin kilpailuihin enintään 120 € / henkilö / suunnistuslaji. Omavastuun alennus tai poisto koskee siis em. summan ylityksiä.