Esa veteraanien MM-kisoissa Slovakiassa

21.8.2023

Veteraanien MM-kisat (WMOC2023) olivat Slovakiassa 12.-18.8.2023. Kisoissa näkyi myös TarpSun värejä, kun Esa Toivonen kisaili kaikilla matkoilla.

Kilpailujen ensimmäinen matka oli sprintin karsinta. H65-sarjassa oli kolme karsintaryhmää ja niissä kaikissa oli kuutisenkymmentä osallistujaa! Esa oli kolmannen ryhmän yhdeksäs, joten hallitulla suorituksella hän pääsi A-finaaliin. Sprintin finaalissa vauhti ei kuitenkaan riittänyt kärkeen vaan tuloksena oli 38. sija.

Seuraavaksi vuorossa  oli keskimatkan karsinta. Matka ja maasto sopivat Esalle loistavasti, joten Esa oli ensimmäisen karsintaryhmän nopein. Keskimatkan finaali lähti hyvin liikkeelle ja väliajoissa Esa oli toisena seitsemännelle rastille saakka. Siten tuli pieni sekaantuminen polkujen kanssa, jonka seurauksena tuli useamman minuutin pummi ja tipahtaminen sijalle 33. Lopulta erinäisten vaiheiden jälkeen Esa oli keskimatkan 30.

Viimeisenä kisana oli pitkä matka. "Päätin lähteä pitkän matkan kisaan varmistellen, kun keskimatka ei mennyt kovin hyvin", Esa kommentoi kisan jälkeen. Vaikka vauhdista oli napsu tai kaksi pois, vauhti ja suunnistus oli silti kohdillaan ja tuloksena oli seitsemäs sija!

Kisasivusto: https://www.wmoc2020.sk/ (Ihan oikea sivusto, vaikka vuosiluku on 2020 ☺️)

Kuva: Michal Krajčík